Powered By MCMS v2.6
 

۸ مورد درباره فرهنگ استفاده از آسانسور


 
استفاده از آسانسور هم به‌عنوان یک فناوری نیاز به نوعی «فرهنگ استفاده» داره
 

این روزها در اغلب ساختمان‌ها و مکان‌های عمومی آسانسور وجود داره و استفاده از آسانسور هم به‌عنوان یک فناوری نیاز به نوعی «فرهنگ استفاده» داره. از طرفی، هرجا که افراد بیشتری رفت‌وآمد می‌کنن امکان آزردگی و اتلاف انرژی و وقت بیشتری وجود داره. تو این پست سعی کردیم بعضی از مواردی که باید در زمان استفاده از آسانسور در نظر بگیریم رو با هم مرور کنیم.

 

1-    قبل از هرچیز حواسمون به ظرفیت آسانسور باشه و بیشتر از ظرفیت سوار نشیم. هم میتونه برای خودمون خطر داشته باشه هم منجر به مستهلک شدن آسانسور و خطر برای نفرات بعدی بشه. 

2-    کلید بالا و پایین همه آسانسورها رو همزمان نزنیم. برای مثال زمانی که می‌خوایم بریم به طبقات بالا، فقط دکمه آسانسوری رو بز‌نیم که به طرف بالا میره و بالعکس.

3-    با صدای بلند با تلفن همراه و یا اطرافیان¬مون صحبت نکنیم و اگه در حال مکالمه با تلفن همراه هستیم وارد آسانسور نشیم.

4-    زمانی که داخل آسانسور هستیم تا حدامکان روبه روی در آسانسور بایستیم. وقتی هم کسی میخواد سوار بشه دکمه باز موندن در رو براشون نگه داریم.

5-    وقتی در آسانسور هنوز بسته نشده و افرادی داخلش هستن از بیرون دکمه رو نزنیم و چند لحظه صبر کنیم.

6-    اگه آسانسور به طرف پایین میره و ما بالا میریم، سوار نشیم و بذاریم اون افراد از آسانسور پیاده بشن و بعد در زمان برگشت سوار بشیم.

7-    در آسانسور رو برای مصرف شخصی  باز نذاریم و اگه قصد اسباب کشی داریم و امکان استفاده از آسانسورباری وجود داره، دیوارهای آسانسور رو بپوشونیم.

8-    از آوردن وسایل پرحجمی که جای چند نفر رو می‌گیره دوری کنیم و اگه کوله‌پشتی داریم سعی کنیم اون رو جلوی پای خودمون بذاریم.

کلام آخر اینکه، فرهنگ و آداب استفاده از آسانسور به ما کمک می‌کنه که زندگی شهروندی بهتری داشته باشیم و رعایت این قواعد نشان دهنده درک و فرهنگ اجتماعی ما هست. حالا تو بگو رعایت چه نکته‌ دیگه ای ضروری به‌حساب میاد؟