Powered By MCMS v2.6
 

غم روی بدن ما چه تاثیراتی میذاره؟


 
غم روی بدن ما چه تاثیراتی میذاره؟
 
 
می خوایم با هم اثراتی که غم و غصه بر بدنمون وارد می کنه رو مرور کنیم و ببینیم آیا این اثرات اونقدر هست که موجب تداخل در زندگی ما بشن؟
 

عملکرد قلب

نتایج یک بررسی نشون می ده، 24 ساعت پس از مرگ یک عزیز، خطر بروز حمله قلبی 21 درصد  بیشتر از میزان طبیعی هست و تا مدت یک هفته بعد از اون هم بالاتر از حد طبیعی می مونه. در حقیقت بالا بودن فشار خون، ضربان قلب و لخته شدن خون، احتمال بروز حمله قلبی رو افزایش میده. اصطلاح “قلب شکسته” واقعیت داره اما نادر و به ندرت کشنده هست.

 

عملکرد مغز

غم واندوه باعث افزایش فعالیت مغز ما می شه. زمانی که  ما غمگین هستیم 70 نقطه از مغزمون به حرکت می افته. اما چطوری اتفاق می افته؟ زمانی که ما ناراحت هستیم، به یاد میاریم، فکر می کنیم، درد می کشیم، به دنبال دلیل و چاره و راه حل می گردیم. مشابه این اتفاق فقط در زمانی که خواب هستیم رخ می ده با این تفاوت که در این حالت مغز انرژی بسیار کمتری مصرف می کنه تا زمانی که ما غمگین هستیم.

 

احساس سرما

بر اساس تحقیقات انجام شده کسانی که دچار غم واندوه هستن گرمای هوا رو کمتر حس کرده و بیشتر از افراد دیگه احساس سرما می کنن. در واقع زمانی که غمگین هستیم دمای بدن ما کاهش پیدا می کنه.

 

اشتها

غمگین بودن بر اشتهامون تاثیر می گذاره و باعث کاهش وزن و افت فشار میشه و به مرور زمان باعث بیماری های قلبی  و فشار میشه و میل ما به خوردن غذا کاهش پیدا میکنه. البته از اونجایی که این مسئله از فرد به فرد می تونه متفاوت باشه، ممکنه برخی از افراد در موارد ناراحتی رو به پرخوری بیارن و به دلیل افت قند خون میل مفرط به خوردن شیرینی داشته باشن!

 

افزایش استرس 

غمگین بودن باعث تأثیر بر هورمون کورتیزول می شه. این هورمون مسئول تعادل قند خون و خواب ماست. به همین دلیل غم و اندوه باعث بیماری های قلب،کبد و شش ها می شه. علاوه بر اون ریسک ابتلا به سرطان رو هم افزایش میده.